Online casinon med svensktalande support

Har du letat efter nätcasinon som verkligen satsar på sina svensktalande spelare, och satsar på kvalitet över kvantitet genom att erbjuda alla de egenskaper som gör ett casino till mer än ett ställe att spela på. Nedan följer några exempel på svenska spelsajter som erbjuder svenskspråkig kundservice:

Casumo

Detta casino har väldigt många spel att välja mellan och de erbjuder även 20 free spins på Starburst helt utan omsättningskrav, vilket är det nya heta sättet att arbeta med krav på omsättning. Du behöver inte göra en insättning utan det räcker att du registrerar dig, men skulle du vinna på dina gratissnurr så måste du fortfarande verifiera ditt konto vilket kan ta tid – så var medveten om det.

Casumo erbjuder även bonus vid första insättningen så du får ta del av både bonussumman som måste omsättas, men du får även helt fria snurr utan några krav.

Kundtjänsten är öppen dygnet runt och kundservice sker naturligtvis på det svenska språket.

Casinostugan

Ett alternativ till för svensktalande spelare som önskar att få alla sina problem omhändertagna av svensk support. Casinostugan har en hemtrevlig layout där spelaren kan känna igen sig från landsbygden här hemma, utöver det så erbjuder casinot även kundservice som man kan e-posta eller chatta med på svenska.

Casinostugan inriktar sig på ett klassiskt casinoutbud med ett helsvenskt tema.

Superlenny

Superlenny är ett relativt nytt svensktalande casino som startade under 2014. De inriktar sig på klassiska casinospel som videoslottar, poker och roulette för att nämna några få kategorier. Kundtjänsten talar självklart svenska och spelare kan nå dem dygnet runt. Även här gäller både chatt eller e-post som alternativ.

super-lenny-lenny

Nackdelar

Alla dessa tre nätcasinon erbjuder svenskspråkig hjälp men bara via e-post eller livechatt vilket är lite tråkigt då många spelare säkert hade velat ha även support via telefon. Tyvärr så har det blivit mindre populärt med telefonkundtjänst eftersom att chatta ofta går lika snabbt, om inte snabbare.

Det kan ses som en nackdel att inte kunna erbjuda en mer personlig service, men samtidigt så är det faktiskt väldigt smidigt att be om hjälp genom några få knapptryckningar på tangentbordet eller via sin mobila enhet.

Fördelar

Att dessa casinosajter kan erbjuda kundsupport dygnet runt är en otrolig fördel för spelare som njuter av sina spel under dygnets alla timmar. Vissa spelar på nätterna medan andra spelar efter jobbet, vissa kanske till och med spelar under dagtid om de jobbar natt. Hur din livssituation än ser ut så finns hjälpen nära till hands oavsett vilken tid på dygnet som du behöver den.

En ytterligare aspekt att tänka på är att support via chatt eller e-post kan ske från andra länder med olika tidszoner, vilket betyder att personen kan lika gärna sitta och hjälpa spelare med frågor från andra sidan jordklotet. Det är något som möjliggör helt unika arbetsmöjligheter för personalen på de olika spelsajterna.
Att chatta är också otroligt snabbt och eftersom vi blir bättre och bättre på att skriva så kan det gå väldigt snabbt att få hjälp när det krisar. Man kan även använda sig av FAQ, eller Frequently Asked Questions, som alla sajter använder sig av. Där kan man hitta svar på de vanligaste frågorna och du kanske har tur att du inte ens behöver kontakta kundservice om din fråga redan kan besvaras där.